måndag 20 augusti 2018

Sammanfattning – hur går en bröllopsfotografering till


Som fotograf älskar jag mitt arbeta mer än något annat. När det gäller bröllop får man bara en chans som fotograf och då gäller det att man har koll och ordning på allt. Då menar jag sin egen utrustning som kameror och minneskort men även dagens schema som jag kollar av med brudparet och sen att ha lite koll på alla gäster. Vore inte så kul om man missar att fotografera brudgummens mamma till exempel.

 Låt mig sammanfatta hur ni bäst går tillväga för att beställa era bröllopsbilder:
  • Ta först en titt på min bildstil och se vad jag har att erbjuda er. Ni kommer då att veta vad ni kan förvänta er av mig när vi sen träffas och pratar om ert bröllop.
  • Hur vill ni att era bilderna ska se ut? Fundera och kolla runt på olika fotografer så blir det lättare för er att välja sen. Som fotograf vill jag ha kunder som är helt nöjda. Vad är viktigt att få med? Informera er sedan om de olika bröllopsfoto-paket som jag erbjuder.
  • Planera er bröllopsfotografering långt i förväg. Ni måste planera in tid för fotograferingen annars kommer dagen bli väldigt stressig och det blir svårt att slappna av och hinna med alla bilder som borde tas. Tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor.
  • Anlita ett proffs! Vi vet hur man hanterar kameran och fångar minnesvärda ögonblick på bild. Era bröllopsfoton är alltså i goda händer, och ni kan bara koppla av och njuta av er bröllopsdag.
  • Vi blir ofta fullbokade ett halvår innan så ett tips är att ni ska vara ute i god tid för att boka oss. På så sätt vet ni att ert bröllopsdatum är säkrat. De flesta bokningarna för sommaren sker under mars-april månad.
Våra prisuppgifter hittar ni i prislistan på Bröllopsfotografering – priser där kan ni läsa om våra olika paket och vad som ingår vid en fotografering.